8 Şubat 2017 Çarşamba

Doğum ve Sonrası

Hayatımda yaşadığım en güzel şey anne olmak. Bu duyguları tarif etmem mümkün değil, kelimelere sığdıramam. Bütün duyguları aynı anda hissetmeme neden olan Oğlum, benim sevinç kaynağım. Ona sahip olduğum için ne kadar şükretsem az. Allah bebek isteyen herkese nasip etsin.  

Doğum ve sonrasında neler yaşadım onları yazıya dökmek istiyorum. Miniğime sahip olmamla birlikte hayatımın en büyük sınavını verdim.

Şu an annemgilin evinden yazıyorum. 9 gün önce hastaneden taburcu oldum, daha yeni yeni kendime gelebildim. Çok klişe olacak ama bu dünyada en büyük nimet sağlıklı olmak. Bir şeyi kaybedince değeri o zaman anlaşılır ya buda öyle tabi bunu kaybedince hayatınızdaki herşey anlamsızlaşıyor.

2 Ocak günü doktor kontrolümüz vardı. O gün gittik ve ertesi güne sezaryen doğum için randevu aldık. Akşam evde doğum sancılarım başladı, doktor ile görüştük, hastaneye gidip NST çektirmemizi söyledi, hastaneye gidince beni direk doğuma alacaklarını söylediler, apar topar ameliyathaneye girdim. Spinal anestezi yaptılar uyanık olup bebeğimi göreceğim için mutluydum ne kadar korksam da ama anestezi etki etmedi. 10 dk bekledik olmadı sonra genel anestezi yaptılar maalesef. Uyandığımda odamda olacağımı söylediler ama ameliyathanede uyandım tabi korkunç bir ağrı ile. Uterus atonisi gelişmiş, kanamayı durdurmak için 20 dk tampon yapılmış, uzun sürdüğü için ben orada uyanmışım. Odama alındım ve bebeğimi görebildim sonunda! Hastanede 2 gün kaldık ve taburcu olduk. Sonuç olarak bebeğimize kavuştuğumuz için çok mutluydum.

Rh uyuşmazlığı nedeni ile bebeğim sarılık oldu onun için hastaneye tekrar yattık ve 1 gün ışın tedavisi gördü. Değerleri düşünce eve çıktık tekrar. Çok şükür oda geçti. Ameliyatlı bölgemde ve karnımın alt tarafında ağrılar başladı o sıralarda ben dikişlere bir şey oldu sandım ve hastaneye gittik. Kan tahlili yapıldı ultrason bakıldı, crp değerim 288'lere çıkmış kanda enfeksiyon olduğunu gösteren bir değer o ve normal aralığı 0-5. 

Meram Tıp Fakültesine gittik, Konya'da en iyi iki kadın doğumcudan biri orada. Ona gittik keşke doğumumda da o doktora gitseydim diyorum neyse. Gidince gördük ki endomiyometrit olmuşum yani sezaryen esnasında uterus (rahim) iç tabakası ve kas tabakası enfeksiyon kapmış. Karnımda rahim içi ve birçok yerde kanama olmuş, bende karnımdaki diğer bölgelerin ağrımasını gaz sanıyordum. Hemen yatış yaptılar. Tam 18 gün hastanede kaldım bebeğim ve annemlerle beraber. Doktor vakumlu küretaj yaptı, sezaryen sırasında unutulmuş plasenta parçalarını topladı! Şaka gibi değil mi! Doğumumu yapan doktoru daha önce detaylıca araştırsaydım onun birçok vukuatı olduğunu öğrenirdim. O beceri yoksunu doktora araştırmadan gittiğim için hata bende! Duyan herkes onu mahkemeye vermem gerektiğini söylüyor aslında yapmak gerek çünkü bunun sonu yok, ben çektim başkası çekmesin.

Hastanede kaldığım süre boyunca psikolojim bozuktu. Her gün kaç kere ağladım, güldüm, dua ettim, sabır diledim bilmiyorum. Hiç bitmeyecek sandım umutsuzluğa kapıldım çoğu zaman. Ağrılar acılar geçmiyordu, bebeğimi kucağıma alamıyordum bile. Çok şükür bitti. Crp değerim 38'e düştüğünde taburcu oldum. Hala antibiyotik kullanımına devam ediyorum ama tehlikeli süreci atlattım. Bebeğimin birkaç gün sonra 40'ı çıkacak. Yarısından fazlasını hastane ortamında geçirdi, bir daha hastane ortamına düşmez inşallah. 

Oğlum eşimle kendi evimize gidip normal hayatımıza dönmek istiyorum, o günlerde gelecek inşallah. Kendimi daha iyi hissediyorum artık. Güzel günler bizi bekliyor...


10 yorum:

  1. Çok, çok geçmiş olsun Red.. Allah bir daha yaşatmasın böyle sıkıntılar inşallah.. Bebeğinin sağlığına kavuşmasına çok sevindim, hayırlısıyla büyütmek nasip etsin Allah. Sen de bir an önce toparlanır, normal yaşantına geri dönebilirsin.. Seni ve eşini cok tebrik ediyorum, oğlunuzu da çok çok öpüyorum canım benim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gözdecim. Darısı senin başına. :)) Allah herkese sağlık sıhhat versin, hastalara şifa versin. Sağlığımızın kıymetini bilmemiz gerek. :)

      Sil
  2. Doğun hikayeleri çok ilgimi çekiyor çok mutlu ediyo beni.😃

    Öncelikle geçmis olsun ve hayrli olsun.Allah analı babalı büyütsn oğlusunuzu onsallah 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, amin inşallah. 🙏🏻 Bende doğum hikayelerini okumayı severim, hamileyken çok okumuştum. 😊

      Sil
  3. Çok güzel günler yaşayacaksınız beraber :)) Geçmiş olsun, umarım üzüntüler bir daha hiç uğramaz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, inşallah 🙏🏻

      Sil
  4. çok geçmiş olsunn inşallah sağlıklı mutlu huzurlu bir hayatınız olurr :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, herkes için diliyorum bende onları. 🙏🏻

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun.Zor bir dönem olmuş ama umarım en kısa sürede toparlar bebeğinizle sağlıklı mutlu bir hayat sürersiniz.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, şu an daha iyiyim çok şükür. Sevgiler 😊

      Sil