18 Aralık 2016 Pazar

Hun Kartal Savaşçısı | Ahmet Haldun Terzioğlu


Merhabalar, bugün bir kitaptan bahsedeceğim. Bu kitap 1 yıldır kitaplığımda bulunuyor, nedense hiç elim gitmedi okumaya. Geçen uyuyamadığım bir gece kitaplığıma bakıyordum ne okusam diye, bunu görünce okuma isteği geldi ve alıp birkaç saat içinde okudum, bitirdim. 

Öncelikle ben Türk tarihi ile yakından ilgiliyim. Bu ailecek bir özelliğimiz. İslam öncesi Türk tarihini ayrıca çok seviyorum. Eski zamanlarda yaşayabilme şansım olsaydı o zamanı seçerdim kesinlikle. Bu yazarın birçok kitabını okudum en sevdiğim Teoman, Mete Han, Kiok Han üçlemesiydi. Sevdiğim yazarların kitap incelemelerini yapmak istiyorum aslında. Bu başlangıcı olsun. :)

Kitabın konusu; Gökberk adlı bir yiğidin Asya Hunlarının ordularındaki özel bir birliğe -Kartal Savaşçıları- başvurma, katılma sürecini anlatıyor. Aynı zamanda Gökberk'in Almıla'ya sevdalanması ve onu almak için elinden geleni yapmasını anlatıyor. 

Teoman zamanında kurulan Kartal Savaşçıları zamanının en iyi savaşçıları, çok zorlu eğitimlerden geçiriliyor. Onların kendine özel üniformaları, silahları var. Hun erlerinin en çok istediği şey bu birliğe katılmak. Bu birlik içinden ayrıca Börüler adlı özel bir koruma birliği oluşturuluyor, onlarında amacı Tanhu (Hakan) ve ailesini 24 saat korumak. Börülerden bu kitapta bahsedilmiyor ama ben yeri gelmişken bahsedeyim istedim. 

Kitabın içeriği hakkında çok konuşmak istemiyorum çünkü spoiler vermiş olurum. Asya Hunlarının kendine has özelliklerini, yaşam tarzını görüyoruz. Bir dönem kitabı, Kiok Han zamanında geçiyor M.Ö. 2. yüzyılda falan. Kitap 304 sayfa. Alıp bir solukta okunabilecek bir kitap.

Eski Türkler ne kadar mükemmel insanlar karakter olarak. O zamanla ilgili hangi kitabı okursam okuyayım hep bu düşüncelere varıyorum. Türk deyince akla gelen mert, özü sözü bir, güvenilir, açık sözlü, korkusuz, oyun entrikalardan zerre anlamayan, sinsilikten iğrenen, çalışkan, milliyetçi, töresine göre yaşayan insanlar olduğu. Şu anki Türkler öyle mi peki? Neden zaman içinde bu kadar değiştik? O zamanlardaki aşk bile çok farklı, o kadar saf, masum yoğun duygular varmış ki. Açıkçası çok üzülüyorum bu duruma. 

Hun Kartal Savaşçıları Yazarın en iyi kitabı değil. Ben Yazarı sevdiğimden bütün kitaplarını okumak adına almıştım. Bu kitaptan önce diğer kitaplarını öneririm. Bu kitabı da zevkle okudum, beğenmedim anlamı çıkmasın. Edebi olarak sizi tatmin etmese de tarihe, o zamanlara ilginiz varsa bu tarz kitapları şiddetle öneririm.

Puanım: 3.5/5

6 yorum:

  1. Tarih kitaplarını ben de çok seviyorum :) Yazarın kitaplarından hiç birini okumamıştım. Bugünden sonra ilk olur belki teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman Teoman, Mete Han, Kiok Han üçlemesinden başlamanı öneririm. Benim en beğendiğim kitapları o üçü çünkü. :)

      Sil
  2. Fotoğrafın güzelliği 😊 Kitap okuma isteğim geldi şuan battaniye zaten beni bitiriyor :)) Tarih kitapları çok okumam bu yazarı da ilk defa gördüm canım. Kitapçıda karşılaşırsam yazarın diğer kitaplarını dikkate alabilirim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊 Bu yazar Hüseyin Nihal Atsız tarzında, sevdiğim yazarlardan biri tavsiye ederim. 😌

      Sil
  3. Hediyeleşme etkinliği eşleşme sonuçları belli oldu 😉
    https://berikaningunlugu.blogspot.com.tr/2016/12/hediyelesme-etkinligi-eslesme-sonuclari.html?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler haber ettiğiniz için bakıyorum şimdi :)

      Sil