14 Aralık 2016 Çarşamba

Hamilelikte Kullandığım Bakım Ürünleri


Herkese merhaba. Hamileliğimin son günlerindeyim, size hamileliğimin bazı dönemlerinde kullandığım ürünlerden bahsedeceğim. Öncelikle bu ürünleri düzenli bir şekilde kullanmadım onu belirtmek istiyorum. Bu ürünlerin üçünü çatlak oluşumunu engellemesi için kullandım, birini ise doğum sonrasında oluşabilecek yaralar için kullanmaya başladım. İlk ürünle başlıyorum.

1. Bio Oil Cilt Bakım Yağı

Bu yağdan bitenler yazımda da bahsetmiştim. Benim 2. şişem bu. 50 ml olanından alıp kullanıyorum ama büyük boyunu alıp kullanmak daha mantıklı. Bu yağın birçok vaadi var ama ben yalnızca göbek çevreme çatlak oluşumunu engellesin diye uyguluyorum. Bu yağ yerine badem yağı falanda kullanılabilir. Sonuçta yağ, vücudu nemlendirmek için yetiyor. Düzenli kullanmadım ama şu son günler her gün sürmeye çalışıyorum.

2. The Body Shop Shea Body Butter

TBS'un Body Butterlarının ününü bilmeyen yoktur. Bende severek kullanıyorum. Shea özlü body butter kuru ciltlerin özellikle bayılacağı bir ürün. Ben hamilelik öncesinde de kullanıyordum, yoğun nemlendirme özelliğine sahip. Bunu her gün kullanmadım birkaç güne bir kullandım, yaz ayları hiç kullanmadım. Hamilelik için zaten başlarda çok bir ürün kullanmanıza gerek yok. Kokusunu sevmiyorum maalesef. 

3. The Body Shop Argan Oil Body Butter

Argan yağlı body butterda aynı şekilde kuru ciltlerin seveceği bir ürün. Normal ciltlerde kullanabilir özellikle kış aylarında. Yoğun nemlendirme özelliğine sahip ve kokusu nispeten daha güzel Shea özlüye göre. Küçük boylarını almanızı tavsiye etmiyorum eğer tüm vücudunuza uygulayacaksanız çünkü hemen bitiyor. Bende normalde büyük boylarını alıyorum ama büyük boyu sitelerinde bitmişti o yüzden küçük boyunu almak zorunda kaldım. Konya'da da TBS mağazası yok, bu aralar şehir dışına çıkamadığım için sadece online alışverişten yararlanabiliyorum. Çok kuru bir cildiniz yoksa güzel kokulu body butterlarını öneririm. 

4. Lansinoh HPA Lanolin Göğüs Ucu Kremi

Emzirmeden dolayı göğüs ucu çatlakları, yaraları için kullanılan bir krem. Birçok kişi bu kremi çok övdü. İnternette de araştırınca yararlı bir ürün olduğunu gördüm ve aldım. Bunu doğum öncesi son zamanlarda kullanılmaya başlanması tavsiye ediliyor. Bende öyle yapmaya çalışıyorum, bakalım etkisini göreceğiz. :)

Ürünleri bahsettiğime göre çatlak konusuna gelebiliriz. Benim şu an çatlağım yok en azından gördüğüm kadarıyla. Doğumdan sonra karnımda görülür mü bilmiyorum. Çatlak oluşumunda başta kırmızı mor çizgiler, yarıklar oluyor ya o yok en azından. İnşallah bu şekilde de bitiririm hamileliğimi. Bu ürünlerin etkisinden mi yoksa karın derimden mi onuda bilmiyorum. Mustela, Lierac gibi dermokozmetik markalarının birçok ürünü var çatlak önleyici ya da çatlak oluştuysa bile onu geçirmeye yarayan ürünler. Onları kullanmadım ben, gerekli görmedim. Çatlak oluşumunu engellemek için bolca nemlendirmek önemli olan. Oluşan çatlağı geçirmeye yarayacak etkili bir ürün olduğuna da inanmıyorum. Vücudumda ergenlikten kalma çatlaklarım var yani vücudum bunu oluşturmaya meyilli ama bu sefer olmadı, belki de ürünler etkili oldu diyorum. Genetik yapıyla da çok alakası var bu durumun. Bazıları hiç bir ürün kullanmıyor, hiç çatlağı yok. Bazıları ise pahalı ucuz bütün ürünleri kullanıyor hamileliği boyunca ama yinede çatlakları var. Yani bu duruma yapılabilecek çok bir şey yok gibi. Biz yine önlemimizi alalım da. :)

Bu ürünlerin ilk üçünü hamile olmayanlarda rahatlıkla kullanabilir. Benim bahsedeceklerim şimdilik bu kadar. Bir sonraki postta görüşmek üzere... 

4 yorum:

  1. 3 aylık hamileyim.. Hamilelik başlığı gördüğüm hemen girdim.. Henüz ben çok başlarda olduğum için bir ürün almadım. Ama önerilerini dikkate alacağım.. Bende ziyarete beklerim.. Teşekkürler , Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hayırlı olsun, umarım hamilelik döneminiz çok güzel geçer. :) Yağ olarak farklı ürünler kullanabilirsiniz ya da kullanmazsınız ama body butter kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Blogunuza da uğrayacağım, sevgiler. :))

      Sil
  2. Allah sağlıkla bebeğinizi kucağıniza almanızı nasip etsin.Sevgiler.

    YanıtlaSil