23 Aralık 2016 Cuma

Aşırıcılar (The Secret World of Arrietty)


Bu animasyon filmi adından da anlaşıldığı üzere Aşırıcıları anlatıyor yalnız bir farkla bu Aşırıcı diye bahsettiğimiz insanlar standart insan boylarında değil yaklaşık 10 cm boyunda ufak insanlar.


Sho adında bir çocuk annesinin küçüklüğünü geçirdiği eve bir süre dinlenmek için gelir. Burada evin boruları, döşemelerinin altında ufak insanların yaşadığını fark eder ve onlarla iletişime geçmeye çalışır. 


Arrietty, annesi ve babası ile birlikte yaşamaktadır. İnsanlardan birşeyler aşırma işini yapan babasıdır, annesi ise evde klasik ev hanımlığı yapmaktadır. Arrietty ise doğaya karşı meraklı, cesur, maceracı bir kişiliğe sahiptir. Bu yüzden babası ile aşırma işine çıkar.

Birşeyleri aşırarak geçinen ufak insanlar, insanlardan korkmakta ve onlara görünmemeye çalışmaktadır. Arrietty adlı kızımız Sho'ya yakalanır ve tedirgin olur. Yalnız Sho onlarla arkadaş olmak için Arrietty ile iletişime geçmeye çalışmaktadır.


Ufak insanları fark eden sadece Sho değil ailesinden bazıları da onları görmüş hatta onlar için ev yaptırmıştır. Oyuncak eve bayıldım resmen. Onun içinde Arrietty ve ailesinin yaşamasını çok istedim film boyunca.


Arrietty başta Sho'ya karşı tepkili olsa da zamanla oda onu sever ve arkadaş olurlar. Sho'nun onlara yardım etmeye çalışması yarardan çok zarara sebep olacaktır ve sonu hiç istemediğimiz bir şekilde bitmekte.

Japon animasyon filmlerinden aldığım tadı bu filmde de buldum. O çizimlere, renklere, filmin dinlendiriciliğine bayıldım. Japon animasyonlarını seviyorsanız izlemenizi tavsiye ederim. Dil olarak Japonca olanı izlerseniz daha keyif alırsınız.

Birkaç görselle (yeterince eklememişim gibi) sizi baş başa bırakacağım. Bu arada bana Tofu ailesi adlı bir çizgi filmi anımsattı bu film. Eskiden çizgi filmler ne kadar güzeldi değil mi? :)






8 yorum:

  1. Böyle bloglar gördükçe seviniyorum inan ki 😍 bloğunuzu takipe aldım bende beklerim 💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, blogunuza uğrayacağım. 😊

      Sil
  2. çok sevimli bir hikayesi varmış =) 10 cm boyunda insan deyince aklıma küçükken annemin anlattığı bir masal geliyor hayaş meyal :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle sevimli hikayeler, masallara bende bayılıyorum. 😌

      Sil
  3. Çok haklısın Red, eski çizgifilmlerin tadı hiçbir şeyde yok. Bu animasyonu izlemiş ve çok sevmiştim ben de. Çok sıcak ve samimiydi. Yeniden izlemek istedim yorumundan sonra. Sonunu unutmuşum mesela ama sanki üzücü bitiyor gibi anımsıyorum, umarım yanılıyorumdur :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gözde, sonu daha farklı olabilirdi. :( Eski çizgi filmler aklıma gelince nette arıyorum izlemek için ama çoğu yok maalesef.

      Sil
  4. Hemen izlemek istedim, bi göz atayım nete :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animasyon seviyorsanız bakın kesinlikle :))

      Sil