27 Kasım 2016 Pazar

Saç hikayem


Kasım ayının son Pazar gününden herkese merhaba! Kahvaltı eşliğinde size saç hikayemden bahsetmek istiyorum. 

Ben ilk kez 3.sınıftayken saçımı boyatmıştım. Neden boyattım bilmiyorum, ailemin izin vermesini de anlamsız buluyorum. Kendi kızım olsa üniversiteye kadar boyatmasına izin vermem herhalde. 5., 6. sınıf zamanları kız arkadaşımla kutu boyalar alırdık, renk renk saçımızın belli bir kısmını boyardık. Sonra saç boyatmayı bıraktım bir süre. Saçım tabi bu arada çeşitli boylarda oldu, kısa erkek saçı gibi kullandığım zaman oldu hatta ensemi kazıttırdığımı bile bilirim. Özentilik işte. :D 

Liseye başlayacağımın yazı saçlarımın aralarında kızıl balyajlar olsun istedim, kuaförün yolunu tuttum. Kuaför bana onu boşver ben sana çikolata kahvesi yapayım dedi. Bu arada kendi saçım koyu kestane. Bende tamam dedim ve saçımı sözde çikolata kahvesi yaptı oryalle açtı üstüne boya sürdü bildiğiniz röfleydi orta yaşlı kadınların yaptırdığı cinsten. O gün öyle eve gittim. Göz rengimle saçlarım aynı gibi duruyordu o renkten dolayı. Göz rengim ela bu yüzden çeşitli renklere bürünüyor, güneş ışığında sarı oluyor, normal ışıkta yeşil-sarı oluyor yani değişik. Bende ertesi gün o saçla dolaşamayacağım için gittim tümden kızıla boyattım. Liseye kızıl saçla başladım. Bu arada özel okulda okuduğum için saç rengime karışmıyorlardı. Gerçi şu an devlet okullarında da görüyorum ben öğrencilerimden platin sarı ile dolaşan bile var, kimse karışmıyor herhalde.

Lisede 1.5 yıl kızıl kullandım sonra sıkılıp mavi siyaha boyattım, ani bir kararla saçımı tekrar oryalle açtırıp pembemsi kızılımsı bir renge boyattım sonra tekrar siyaha boyattım. Lise dönemim ve sonrası baya bir renk denedim. Turuncu bile denedim, babam hiç beğenmemişti nene saçı gibi bu ne diye. :) Kurtuluş rengi benim için siyahtı bir renkten sıkılınca siyaha dönüyordum ama ondan da sıkılınca oryalle açtırıp açık bir renk kullanıyordum. Şu an hatırladığım kadarıyla 7 kere oryalle açtırdım hayatım boyunca. Oryalle saç açtırmanın ne kadar zararlı bir şey olduğunu boyatanlar biliyordur. Saçınızda eğer biraz fazla durursa ya da volumü yüksek olursa saçınız lastik gibi olup kopuyor, yarısını kestirmek zorunda kalıyorsunuz. Bu benim başıma gelmedi mi? Tabi ki geldi hemde birçok kez. Bu arada sürekli boya, fön, maşada yaptırınca saçım yandığı için yıpranıyordu kestiriyordum, haliyle uzatamıyordum.

Üniversiteye başlamadan saçlarım kızıldı yine yandığı için kısacık kestirdim ve siyaha boyattım, 2 yıl boyunca boyatmadım başka bir renge saçımı. Siyah boyayı 6 ayda bir boyatsanız yetiyor. O arada saçım tekrar sağlıklı oldu uzadı, bende saçıma su dalgası yaptırdım sürekli fön çektirmekten kurtulayım diye. Bu arada saçım dalgalı o yüzden doğal haliyle kullanamıyorum. Su dalgası oldu bana bir perma. Aradan 1 ay geçti ondan da sıkıldım tekrar fön çektirmeye başladım. 

Kuaförümün gazıyla ben tekrar saçımı açtırıp kızıla döndüm. Perma ilacının üstüne oryalle açtırma inanılmaz zararlı bir şey ama çok yıpranmadı saçım, uçlarından kestirdim o halde baya uzundu. Bu seferki kızılım kızıl değil bildiğin kırmızıydı o yüzden 3-4 haftada bir değil, 2 haftada bir saçımı boyatıyordum. Kızıl diğer renkler gibi dip boyası ile atlatılacak bir renk değil tüm saçınızı boyatmak zorunda kalıyorsunuz. Saçımın rengi çok güzeldi, dışarıda durdurup boyamı soranlar oluyordu ben bunu 1.5 yıl rahat kullandım tabi bu arada belime yakın saçlarım zaman içinde omzuma kadar geldi. Dediğim gibi 2 haftada bir boya ve sürekli fön maşa ile uçları yanıyordu bende kestirmek zorunda kalıyordum. 

Artık en son omuzlarımda olan saçımı siyaha boyattım ve dinlenmeye aldım. Bu arada çıt çıt aldım onu kullanıyordum. Böyle 2 yıl geçti. Kendi saçım tekrar uzadı sağlıklı hale geldi, bu arada evlendim. Sonra yine duramayıp saçımı boyattım küllü kumral gibi bir renkti üstüne sarı balyaj falan atılacaktı ama o rengi hiç beğenmediğimden aynı şekilde eşimde beğenmediğinden gittim kızıla tekrar boyattım. Sonra çeşitli kızıl tonlarını kullandım ve saçım yine yandığı için kestire kestire kısacık kaldı ve ben şu anki saç rengim olan siyaha döndüm. 

Siyaha döndükten sonrada saç hemen kendini toparlamıyor yanıkların gitmesi için kaç kere kestirip kaç ay dinlendirmek gerekiyor. 2-3 kere kestirdim saçımın bazı yerlerinin uçlarında hala yanık var. Evlendikten sonra saçıma sürekli ısı işlemide uygulamıyorum, eskiden haftada 2 kere fön çektirirdim 1 kerede maşa yapardım. Şu an onlar olmamasına rağmen hala düzelmedi, saçım artık dayanmıyor bence. 

Şundan 2 hafta önce yine siyahtan sıkılıp kahve sarı gibi ombre yaptırmaya niyetlendim. Kuaförüm artık yeter, siyahın altında kızıl var o açılmıyor oryalle bilmiyor musun dedi. En zor geçiş rengi kızıl bu arada ondan farklı bir renge geçmek neredeyse imkansız, kaç kere boyatıyorsun üst üste farklı renge akınca hala kızıllık görülüyor. Onuda tek kapatan siyah işte. Kuaförüm izin vermediğinden saç rengimi değiştiremedim.

Kaynak yaptırayım diye düşündüm çünkü kısa saçtan nefret ediyorum. Onuda birkaç aya çıkartıp tekrar taktırmak gerekiyormuş, bakımı zormuş falan bende bebek varken onlarla uğraşamam diye vazgeçtim. Hala çıt çıtlarım var ama onları takmak çıkarmakta yorucu. 

Kısacası zor renklere özellikle kızıla falan hiç bulaşmayın. 2-3 ayda bir boya isteyen bir rengi kullanabilirsiniz o saçı yıpratmaz. Aslında en güzeli hiç boyatmamak. Yıllardır saçıma sürekli kimyasal ve ısı uygulandığından saçlarım eskisi gibi değil hem yoğunluk olarak hem yapı olarak. Saçım inanılmaz çok dökülüyor. Çok sık saçlarım vardı yıllar önce, şimdi azıcık saçım kaldı. Şu an düşününce ne gerek vardı diyorum. Yazdığım bilgisayarda fotoğraf yok, daha sonra birkaç tane saçlarımın fotoğraflarını paylaşırım. Benim saç hikayem böyle. Siz saçlarınıza bir işlem uyguladınız mı? Paylaşırsanız sevinirim.

İyi pazarlar. :))

14 yorum:

  1. Saçların adına üzüldüm:( Benim kızımda lisede oksijen falan sürüp özenince lise sonda boyattı.Sonra anladı ki kendi saçı gibi sağlıklı asla olamıyor boyalı saç.Şimdi üstleri kendi saçı alt kısımlarına balyaj yaptırıyor.Keşke gençler beyazlar çoğalana kadar boyatmasalar.Kendimden biliyorum her ay o boyaları başımıza sürmek , ay dibi geldi diye sıkıntılara girmek, yaş ilerledikçe çekilmez çile oluyor:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençken bilinçli düşünemiyoruz işte, zaman geçtikçe anlıyoruz gereksiz bir işlem olduğunu. Bu yaşta böyle yapıyoruz ileride ne olacak bilmem :) Teşekkürler yorumun için, sevgiler. :))

      Sil
  2. Merhaba yeni keşfettim ve takibe aldım bende beklerim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bende blogunuzu ziyaret edeceğim, sevgiler. 😌

      Sil
  3. Canım okurken bende üzüldüm.. Devlette okudum hocalarımız asla izin vermezdi yani 10 sene önce öyleydi bende hiç boyayamadım. Sonra 2 sene önce uçlarına doğal ışıltı attırdım kimse farketmedi bile bende boşu boşuna yaptırdım dedim. Benimde saçım kahverengi gözlerim mavi olduğu için siyah saç çok yakışır diye çok istemiştim herkes yapma dedi şuan iyi ki de yaptırmamışım dedim.

    Arkadaşımın saçları kızıl ve seni anlıyorum aynı kızıl tonu tutmuyor bir ara bakır yaptırdı kızı tanıyamadık onunda upuzun saçları vardı yıllardır boyattığı için şimdi omuzlarında zor gerçekten boyalı saç :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım hiç boyatmamak, ileride yaşlanınca boyatmak daha mantıklı. Şu an ki aklım olsa öyle yapardım ama bunlar tecrübe ile öğreniliyor işte. :) Mavi göze siyah saç rengi güzel oluyor belki ileride yaparsın bakalım şu an doğal haliylede eminim çok güzeldir. Renkli gözlere her renk yakışıyor gibi. :)

      Sil
  4. beyazları görene kadar boya istemedim şimdi ise mecburiyetten dipler çıktıkça :))

    YanıtlaSil
  5. Ama hepsini deneyip hevesini almışsın sonuçta :)) Bence izin verilmeseydi, daha çok isterdin. :D Ben de bu yıl boyattım ilk defa, uçlarını renkli yaptım. Biraz kullandım ve kestirdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın :)) Saçları tümden boyatmak yerine uçlara boya yapılabilir sonuçta yıpranınca kestirilir o yüzden en iyisini yapmışsın. :)

      Sil
  6. Merhabalar. Yeni keşfettim blogunuzu ve açıkçası o kahvaltı tabağınız ne şeker görünüyor, çok dikkatimi çekti. :) Ben de beklerim bloguma. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bakacağım blogunuza :))

      Sil
  7. Merhaba :) Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım :) Sizi de bloguma beklerim www.nurundelidolublogu.tk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, uğrarım blogunuza. Sevgiler :)

      Sil