10 Temmuz 2016 Pazar

Son zamanlarda neler yapıyordum? İçimi döküyorum!

4 aydır bir şey paylaşmadım, bloggera giremedim bile. Bunun nedenini söyleyeceğim ama ondan önce hayırlı bir haber vermek istiyorum. 3 aylık hamileyim. :)) Uzun bir yazı olacak onu şimdiden belirteyim.

Son paylaştığım yazıda Aday Öğretmen Sürecinden biraz bahsetmiştim. O zamanlar yeni başlamıştı, alıştım falan derken yoğunluk başladı. Bu süreci şu an değerlendirirsem hiç memnun kalmadığımı söylemeliyim. MEB'in yapmaya çalıştığı, tasarladığı program aslında çok güzel yalnız MEB'in dikkat etmediği bir faktör var oda insan faktörü. Bu ülkede birinin hayatı başka birinin insafına kalmamalı. 

Ah nereden başlasam bilemiyorum! 

Aday Öğretmen demek; Danışman Öğretmeninin her işini yapmak demek, Okuldaki Öğretmenlerden hala öğrenci muamelesi görmek demek, İdarecilerin her işini yapmak demek, Kimseye tek laf söylememek demek, Hakkını aramaya kalkınca atandın ya şükret cevabıyla karşılaşmak demek, İlçe MEM'lerin sürekli azarlaması, soru sormamıza izin vermemeleri, bir şey olunca Adaylığın uzar gibisinden tehditleri ile karşılaşmak demek, Öğrencilerin bizi stajyer sanması demek... 


Bizim yıl sonunda değerlendirmemiz vardı hem Danışman Öğretmen hem de Müdür tarafından. Bunlara maruz kalıp neden tek kelime edemediğimiz az çok anlaşılmıştır diye düşünüyorum. Bu arada 96 ve 97 aldım yani ilk değerlendirmeden alnımın akıyla çıktım. :)

Okulda çok uyumluydum, Öğretmenler tarafından seviliyordum, verilen her işi zamanında ve eksiksiz yaptım. Zaten burcum gereği disiplinli ve mükemmelliyetçiyim o yüzden zorlanmadım sonra benimde sevdiğim Öğretmenler ve İdareciler oldu, öğrencilerimi sevdim, kendi okulum gibi benimsedim hatta oradan geçerken benim okulum diye seviyorum.

Amaaaaaa

Her şeyi içime attım ve sinir küpü oldum herkes gibi. Bu süreç bir gün bitecek diye tahammül ettim yoksa çoktan bırakırdım. Sabrı çok iyi öğreten bir süreç ve daha bitmedi. :D Güler misiniz ağlar mısınız! Okul süreci bitti, hizmetiçi eğitim süreci başladı neyse ki bu kolay buna da sonra değinirim.

Nerede kalmıştık?

Hah! İnsanlar diyorum bir fırsat bulunca neden böyle basitliklerini gün yüzüne çıkarıyorlar? Her insan için geçerli değil tabi ki bu ama ben son 4 ayda bunlardan bir düzine gördüm. 

Kendi işimiz bize yetmiyormuş gibi kendi işlerini bize kitleyen bazı hocalar sonra geçip de diğer hocalar ile çene çalarken, çay çorba içerken o hocalara bu işi kendin yapmalısın eğer aldığın paranın hakkını vermek istiyorsan dememek için 4548643 kez kendimi zor tuttuğum olmuştur.

Hele bir hocanın dediğini asla unutamayacağım. Kendisi Müdür Yardımcılarından biri. Haftada bir gün İdarede oluyoruz ya her hafta başka bir Müdür Yardımcısının yanındayız bu bilgilendirmeden sonra o hocamız bana yine kendi yapması gereken işlerinden bazılarını vermişti tabi kendi bu arada çok önemli telefon görüşmelerindeydi neyse sabahtan öğle arasına kadar çalıştım öğle arasında kendi yemeğe çıktı bana da 15 dk izin verdi kantinden ekmek arası bir şey sipariş et odaya getirsinler sen yapmaya devam edersin sonra diye. Öğleden sonra geldi benim işim bitti 20 dk falan odada boş oturdum sonra bana ne dese beğenirsiniz böyle boş durmakta çok sıkıcı değil mi dedi bir iş daha vereyim çıkış saatine kadar da onu yaparsın vakit geçmiş olur dedi. Sağ olsun. 

Bu arada okul içi gözlem yapmamız gerekiyordu okuldaki sosyal faaliyetleri, kulüp çalışmalarını, işleyişi, İdarecilerin neler yaptığını gözlemlememiz gerekiyordu yani biz kimsenin işini yapmak zorunda değiliz hatta şikayet etsek olay olur ama sonra bizi değerlendirirken bunları göz önüne alacakları için mecburen herkesin her dediğini yaptık. 

Bir İdareciler değil Danışman Öğretmenim de kendi işlerini bana yaptırmaya başladı. Yazılı soruları hazırlama, düzenli çalışma kağıtları hazırlama, soru bulma vs vs. Bunları isterken de bahanesi şu ben bilgisayarda hızlı yazıyormuşum kendi akşam çok zaman harcıyormuş o yüzden ben yapabilir miymişim. Benim akşam zamanım değersiz çünkü eve gelip ortalığı toplama, yemek yapma, formları doldurma gibi önemsiz işleri yapmak zorunda değilim. 

Böyle başkalarını kullanarak işini ayarlayan insanlardan nefret ediyorum ya kendin bir iş yapıyorsan hakkıyla yap, yapamayacaksan bırak. 

Bir de form saçmalığı vardı her şeyin formu mu olur şaka gibi neyse ki onlarda bitti şükür. 

Kısacası bu 4 ay aşırı yoğun bir şekilde geçti. Hiç bir şeye vakit ayıramadım kendime bile. Hamilelik sürecim çok zor geçiyor. Onuda başka bir yazıda anlatırım. Aday Öğretmenlikten nefret ettim. Bir an önce bitsin diye dua ediyorum. Her şeye rağmen öğretmenlik çok güzel, mesleğimi seviyorum. 

Siz neler yaptınız son zamanlarda? Umarım hayatınızda her şey güzel gidiyordur. :))

17 yorum:

  1. Yaa çok özlemişim seni bakıyorum arada yoktun hep, bende şu sıra bloga çok fazla yoğunlaşamıyorum :/

    Bebek haberine çok sevindim, Allah sağlıcakla kucağına almayı nasip etsin ^.^

    Okul içinde ne desem bilemedim inan saçma sapan insanlar dediğin gibi madem işini düzgün yapamayacaksın çalışma. Çok komik zaman geçmiyor çıkana kadar bir iş daha veriyim demesi insanın az yede uşak tut diyesi geliyor :( Vallahi iyi dayanmışsın ben onları orda çay, çorba, muhabbet ederken görsem zamanınız çok galiba derdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, amin inşallah :)) benim yine iyiydi çok daha zor şartlarda çalışanlar olmuş, süreci çok iyi geçende olmuş işte insan çeşit çeşit. Allah hepimize iyi insanlarla karşılaşmayı nasip etsin :)

      Sil
  2. Öncelikle hayırlı olsun. Senin bu anlattığın kişiler atanmış memurlar, bu ve benzeri memur zihniyetli sözde öğretmenlerin atanamaması dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Amin diyeceğim ama o kişilerin yeni atanacaklar arasından çıkacağını sanmıyorum. Aday öğretmen sürecinde nasıl ince eleyip sık dokuyorlar ise yıllanmış öğretmenler içinde bir değerlendirme yapılmalı. Çünkü bu tarz kişiler aynı zamanda öğrenciler içinde kötü. Öğrencileri küçümsüyorlar, öğretmenler odasında bazı öğrenciler için geri zekalı, aptal gibi şok edici hakaretler söylüyorlar. Öğrenciye saygısı yok, ek dersim yattı mı şu sınav gözetmenliği bana çıkmadı tarzında para odaklı düşünüyorlar. Kısacası bunlar Eğitimci değil. Umarım bu tarz sözde Eğitimcilerle kimse karşılaşmaz.

      Sil
  3. Tüm zorluklar geçince en mutlu şekilde kucağına alırsın umarım. Sağlıklar ve güzellikler diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim iyi niyetleriniz için :)) Allah hepimize sağlık sıhhat ve mutluluk versin :)

      Sil
  4. O insanların öğretmenlik mesleğine saygıları olsa, öğretmen adayına böyle muamele yapmazlar. Maalesef memur zihniyetli insanlar. Kendileri öğretmenlere saygı duymuyorlar sonra öğrencilerden saygı bekliyorlar. Umarım bir an önce kurtulursunuz bu durumdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet inşallah bu tarz insanlar her sektörde var sanırım ama eğitimci olunca çok göze batıyor. Ben seneye kurtulacağımda yeni atanacaklar bunu yaşayacak yine. Çok iyi insanlarda var umarım onlarla denk gelirler.

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Hoşgeldin Red :)

    Hayırlı olsun bebişin, sağlıkla dünyaya gelsin :)

    İş hayatı malesef böyle... Özel sektör daha da berbat şeylerle dolu malesef. En azından bu durumun geçici... Malesef ülkede her sistem yanlışlıklarla dolu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, inşallah :))

      Aynen çok doğru dedin ülkemizde iyi olan bir şey yok denecek kadar az malesef :(

      Sil
  7. Canım çektiklerini anlıyorum, ama anlattıkların herkes için geçerli değil işte. Ben de danışman öğretmendim ve adayımdan daha çok çalıştım ve asla onu hiç kullanmadım, hatta bilakis çok şey de ona yardmcı oldum. Fotokopilerini cektirenler varken ben hepsini kendim çektim doldurdum.ve hep tam puan verdim. Ve bana bu süreç MEB tarafından dayatildi. Form angaryasi beni mahvetti. Kişiliğe bağlı bu aday ve danışman ilişkisi. Ben kimseyi ezmeyi ya da ezilmeyi sevmedigim için bu süreci kendi lehime asla çeviremezdim. Bu olay kaldırılmalı bence. Bu arada tebrik ederim hamileliğini. Sağlıkla kucağına almayı nasip etsin Allahım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hocam :) herkes için aynı şey geçerli değil tabikide. Bizim okulda bir matematikçi vardı danışman, ben onu çok takdir ediyordum çok iyi biriydi. Bende aynısını düşünüyorum hem aday öğretmenlere hemde danışmanlara külfet. Bir de milletin egosunu çekmemiş oluruz. Şu an seminer dönemindeyiz ya hocam bir ilçe memden insan kaynakları şube müdürü ne dedi biliyor musunuz, aynı kişi daha öncede kaç defa azarlamıştı bizi neyse bizim 12 ağustosa kadar ya eğitimimiz normalde bu 31 ağustosa kadarmış ama biz aday öğretmenler ağlayarak bunu düşürtmüşüz. Üsluba bakar mısınız? tek kelimeyle şaka gibiler.

      Sil
    2. Sence ne doğru yapılıyor ki milli eğitimde. Bu süreç bile bence çok saçma. Zaten bizler üniversitelerimizde staj yapmak için bu süreci yaşamıştık. Tekrar niye bu angarya. Ben MEB de ne uslupsuzluklar ve usulsüzlükler gördüm hiç şaşırmam dediklerine. Hepimize de kolay gelsin canım

      Sil
    3. Âmin hocam aynen katılıyorum inşallah kaldırırlar biz çektik diğerleri çekmesin yazık yani.

      Sil
  8. Yaaa tekrar hoşgeldin! Cidden her blog güncellemelerine baktığımda aklımda oluyordun, nerelerde bu Red diye :') Ama neler yaşamışsın nelerr ve tebrik ederimm, ne güzel bir haber bu böylee :D Gerçekten çok sevindim, Allah sağlıklı uzun ömürler versin bebeğine de sana da ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim âmin inşallah canım :)))

      Sil