22 Temmuz 2016 Cuma

Hamileliğim nasıl geçiyor?


Şu an itibariyle 16 haftalık hamileyim yani ilk trimester dönemini atlattım. Bebeğimin cinsiyetini hafta içinde öğrendik, bir erkek bebek bekliyoruz. :) Bu zamana kadar yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum.

Hamile olduğumu 5 ya da 6. haftalarda öğrendim, o zamanlar yavaştan bulantılarım başlamıştı. Sonra bulantı ve kusmalar aniden arttı. Okula gidemedim rapor aldım, gidemediğim saatleri sonraki haftalarda telafi ettirdiler falan. 

Bulantı, kusmalar için genelde kız anneye çeker derler ama bizde bu olmadı. Annemin çok rahat geçmiş, benim çok ağır geçti. Günde fix 5-6 kere kusuyordum, bulantı hissi hiç mi geçmez, gerçekten çok kötüydü. Yediklerim midemde kalmayınca ve yeterli sıvıda alamadığım için vücudumda su elektrolit azalıyordu kendimi çok yorgun, halsiz hissediyordum, sürekli nefesim kesiliyordu sonra serum aldım ve kendimi iyi hissetmeye başladım. Bu zamana kadar birçok kez serum aldım. Serum bulantı kusmayı çok engellemese de etki ediyordu ve en azından kendimi canlı hissediyordum. Kusmalardan dolayı yemek borum (özofagus) tahriş olup kanıyordu sonrasında midenin asidi de gelince yemek borumda yanma oluyordu. Son 1-2 haftaya kadar böyleydi sonra nasıl olduysa çok şükür bulantı kusmalarım azaldı artık sadece akşamları olmaya başladı oda bazen olmuyor bile. 

Çevremde herkes nasıl hissediyorsun, hamile olmak nasıl gibi sorular soruyordu ama ben hissedemedim bile. O kafaya giremedim çünkü kendimi sürekli hasta gibi hissediyordum, hayatım çok zorlaşmıştı. Okul dönemine gelmişti birde okulda çok yoruluyordum, bazı günler gerçekten dayanacak gücüm kalmamıştı. İnanılır gibi değil ama geçti. Artık hamileliğimin tadını çıkarabilirim. :)

Bende de çoğu kişide olduğu gibi koku hassasiyeti başlamıştı. Yemek kokularından tiksiniyordum. Yemek yapamadım bayağı bir süre. Annemlere, kayınvalidemlere gidiyorduk sağ olsunlar bana çok yardımcı oldular, bazen de dışarıda yiyorduk. Şu an yemek yapabiliyorum, kokular artık rahatsız etmiyor tabi diğer dairelerden gelen sarımsaklı yemek kokuları hariç. :)

Kullandığım vitamin ve ilaçlardan bahsedeyim. 12.haftaya kadar sadece folik asit kullandım. Gebe kalmadan başlanması gerekiyor diye biliyorum. 12. haftadan itibaren demir hapı, d vitamini, multivitamin ve minerallerin olduğu kompleks yapıda bir hap kullanmaya başladım. Bunlara ne kadar devam edeceğimi bilmiyorum doktorumun gözetiminde alıyorum. Onun dışında 2-3 tane bulantı ilacım vardı, bende hiç etkileri olmadı. Bir süre sonra kullanmayı bıraktım zaten.

Karnım yavaş yavaş büyümeye başladı. Dışarıdan biri anlayamaz daha hamile olduğumu ama yakın çevremdekiler karnın büyümüş diye fark etmeye başladı. Hareketini hissediyor musun diye soruyorlar. Son zamanlarda bazen bir şey hissediyorum ama o hareketi mi bilmiyorum.

Cinsiyetini öğrenene kadar kıyafet alamadık. Öğrendikten sonra hemen alışverişe gittim. :) Yalnız kız çocuklarına daha güzel kıyafet üretiyorlar, erkek çocukları için o kadar güzel yok. 

Cinsiyetini öğrenene kadar isimde düşünmedim. :) Gerçi Eşim hep erkek olacağını biliyormuş gibi erkek isimlerini söylüyordu. Kayınpederimin ismini koyacağız yanına bir de öz Türkçe bir isim koymak istiyorum. Bu konuda önerileriniz varsa bekliyorum.

Şimdilik bu kadar. İnşallah bu ikinci trimesterı iyi bir şekilde geçiririm. Henüz doğumla ilgili düşünmeye, korkmaya başlamadım, artık onuda son zamanlarda yaparım. :)

Sevgiyle kalın...

10 yorum:

  1. Sağ salamat dünyaya gələr İnşaAllah. Ad olaraq Turan ola bilər məsələn. :)) Mənə bu mözvu o qədər yad gəlir ki. Təsəvvür belə edə bilməzsən. Yaxın dostlardan tanışlardan uşağı olan da var. Amma mən onların bu halına belə alışa bilmirəm. O.o Çox qəribə duyğu deyə bilirəm sadəcə. Amma kiçik uşaqları, onlarla oynamağı sevirəm. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Turanın anlamı çok güzel, Turan bir gün gerçekleşir umarım. :) İsim olarak düşüneceğim önerin içinde ayrıca teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. İnşallah sağ salim kucağına alırsın canım :) Gerçekten erkekler için çok az şeyler bulunduruyorlar teyzem geçen hafta doğum yaptı onun yanında bebek için bi şeyler bakarken keşke kız olsaymış dedim. Gerçekten okulla çok zor oluyor anlıyorum seni teyzemde okulda ayakta kalmaktan ayakları çok şişti. Oturmaya vakit bulamıyodu hamileyken zor tabi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Sizin bebişinizide Allah analı babalı büyütsün, yaşı uzun olsun :) evet benimde bir arkadaşım hamile son ayları onun, oda öğretmen sürekli ödem oluyor çok zorlanıyor. İşte anne olmak kolay değil :))

      Sil
  3. Vallahi doğru ya, kızların kıyafetleri daha cafcaflı oluyor, erkeklerin olayları basit :D Kız olsun erkek olsun fark etmez, sağlıklı olsun inşallah. Allah kolaylık versin Red, inşallah hayırlısıyla kucağına alırsın bebeğini..

    YanıtlaSil
  4. Bebişli bebeğim benim. Allah mutluluğunuzu daim etsin ve hayırlı sağlıklı bir şekilde bebişimizi kucağımıza almayı da nasip etsin inşallah 😘 Seni çok seviyorum artık sevgim x2 oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Âmin Ceydam inşallah 😊 Bende seni çok seviyorum 😘😘

      Sil
  5. Sağlıkla kucağınıza alın inşallah 🙏🏻 çok içten bir yazı olmuş ☺️

    YanıtlaSil