5 Şubat 2016 Cuma

Yürüyen Şato (Howl's Moving Castle)


Hayao Miyazaki'nin yönettiği anime/animasyon aslında bir kitaptan uyarlamaymış. Yürüyen şatoyu önceden izlemiştim, biraz önce nette gezinirken karşıma geldi. Bloguma bunu yazmalıyım dedim ve buradayım. :)

Konusuna gelirsek;


Sophie, şapka dikişi yaparak geçinen, kendini fazla beğenmeyen, saygılı, hanım hanımcık bir genç kızdır.


 Howl yakışıklı, herkesin hayran olduğu, kendini beğenmiş bir büyücüdür. 

Sophie bir gün şehirde gezinirken Howl ile yolları kesişir. O gün Howl Sophie'yi kurtarır ve ayrılırlar.


Howl'a kafayı takmış kötü kalpli cadı Sophie'yi lanetleyerek onu yaşlı bir kadına çevirir. Howl'a mesaj iletmesini söyler. Sophie bu halinden kurtulmak için Howl'u aramaya başlar. 


Ne iken ne oldu :)


Yürüyen Şato, Howl'un yaşadığı yerdir. Sophie orayı bulmaya çalışır bu konuda Korkuluk çok yardımcı olur ve orada temizlikçi olarak çalışmaya başlar.



Şato hareket edebiliyordur, şatonun içinde Markl ve calcifer vardır. 


Markl, Howl'ın işlerini halleden, çeşitli kılıklara giren çırağıdır. Aynı zamanda çok bilmiş bir velet. :)


Calcifer ise şatonun şöminesinde yanan, şatonun hareket etmesini sağlayan, Howl ile bir anlaşması olduğu için şatoya bağlı bir ateş şeytanıdır. 

Detaya giremeyeceğim spoiler vermiş olurum ama Sophie ve Howl'un birbirine aşık olmasını görmeniz lazım. Sophie hep yaşlı mı kalacak? Howl'ın sakladığı sır ne? Bunların cevabı filmde. :)

 Ben izlerken çok duygulandım. Çok kaliteli bir yapım. Çizimler, renkler, hikaye, soundtrackler çok güzel. Hayao Miyazaki'den kötü bir şey çıkmasını beklemiyorum zaten. :)

Bir sonraki postta görüşmek üzere :)


18 yorum:

  1. Çok önceden izlemiştim sanırım hayal meyal hatırlıyorum, hatta hiç hatırlamıyorum. Nedense üzücüymüş ve ağlamışım gibi geliyor bana şimdi. En kısa zamanda yeniden izleyeceğim kesinlikle, çok güzel anlatmışsınız :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Üzücü yerleri de var ama mutlu son ile bitiyor :)

      Sil
  2. Sinema, kitap konusunda harikasın red seni takip etmeyi seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :)) Bloggerda acemiyim zamanla kendimi geliştireceğim inşallah. Daha güzel şeyler önereceğim. :)

      Sil
  3. Howl'ın işlerini halleden çırağa bak sen nasıl değişti bir anda :D ben izlemedim ama aklıma küçüklüğümde ki çizgi filmleri getirdi. Çizilen karakterler direk onları yansıttı hatta ve hatta ilkokul hikaye kitaplarımı hatırladım biranda :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zaten eski bir yapım. Çizimler bana da küçükken izlediğim çizgi filmleri, animeleri hatırlatıyor :) hala bu tarz şeyleri bayılarak izlerim. İçimdeki çocuk hiç büyümüyor :))

      Sil
  4. Hayao Miyazaki severim. Howl'u da severim, izledim ve kitabını da okudum. Çok güzel yazmışsın Red :)
    Zaten bayıla bayıla Miyazaki animasyonu izlerim. Güzel bir yayın olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Kitabı da eminim çok güzeldir. Bende bulursam sonra bir okumak istiyorum. :)

      Sil
  5. Kardeşimin yıllardır izle diye tutturduğu bir film Yürüyen Şato ve ben ne yazık ki hala izleyemedim. Çok utanıyorum kendimden. En kısa zamanda izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha :D Bende bir şeyi beğenince kardeşlerime, eşime öyle yapıyorum izleyin mutlaka, çok şey kaçırıyorsunuz diye. :)

      Sil
  6. Animasyonlara bayılırım :-) Mutlaka izleyeceğim.
    Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Baya önce izlemiştim tam hayao miyazakilik bir animasyondu :) Hayao miyazakinin Marnie was there animasyon filmini de öneririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O animasyonu hiç duymadım bakarım mutlaka :) 3-4 animasyon filmini izlemiştim diğerlerinden haberim yok. Önerin için teşekkürler :)

      Sil
  8. Salam. Bloguna xoş gəldim.(Səni də bloguma beklerim ;)) :)Miyazaki animeləri sevilməzmiki. :)) Bu anime də çox gözəldir. Sonu da maraqlı bitir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azerbaycan <3 Tamam bloguna bakıyorum hemen :))

      Sil
  9. bu animasyonu çok izlerdim hatta çok severdim böyle karşıma çıkmasına çok sevindim tekrar izleyeceğim :) bu arada ben blog keşif etkinliğinden geliyorum bana da beklerim :) http://cocukokuloncesi.blogspot.com.tr/2016/02/blog-kesif-etkinligi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel bir animasyon. Hemen bakıyorum blogunuza :))

      Sil