22 Şubat 2016 Pazartesi

Höşmerim Tatlısı


Herkese merhaba. Bugün sizlere Konya yöresine ait bir tatlının tarifini vereceğim. Bu tatlıyı un helvasına benzetebilirsiniz ama bazı farklılıklar var. Bu hali daha güzel. Denemenizi tavsiye ederim. Şimdi tarife geleyim.

Malzemeler;

200 gr kaymak
1 yemek kaşığı tereyağı
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı şeker
1 su bardağı un
Bal

Yapılışı;

Tereyağı ve kaymağı bir tencereye alıp eritiyoruz. Köpürmeye başlayınca unu ekliyoruz ve kavurmaya başlıyoruz. Bu sırada kolunuz ağrıyabilir çünkü unun koyulaşması biraz zaman alıyor. 

Ayrı bir tencerede (sos tenceresi) şeker ve sütü ısıtıyoruz, şeker erimiş oluyor böylece. Bunu diğer işlemi yaparken aynı anda ocağa koyun ki ısınsın o zamana kadar. 

Unun rengi koyulaşınca şeker sütlü karışımı unun üstüne ekliyoruz, hızlı hızlı karıştırıyoruz. Sonra ocaktan alıyoruz. 

Tabağa alıp şekil veriyoruz, üstüne bal gezdiriyoruz. Onun üstüne de süslemek için Antep fıstığı, fındık, ceviz ekleyebilirsiniz.

Afiyet olsun. :)

32 yorum:

  1. Aynı adla Balıkesir'e özgü bir tatlı var peynirli o ama. Bu şekilde aynı isimle farklı bir tatlı görünce şaşırdım o yüzden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi :) Farklı yörelere ait aynı isimde tatlılar olabiliyor ya da tatlının ismi farklı ama aynı tatlı da olabiliyor. Balıkesir yöresine ait tatlıyı merak ettim. Peynirli tatlılara bayılırım çünkü. :)

      Sil
    2. Ben de ilk balıkesir de yedim . Bakıyorum malzemelerde peynir yok. Ama kaymaklı daha güzeldir diye düşünüyorum...eline sağlık canimmm

      Sil
    3. Teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Döktürmüşsün görünce oof off dedim :)) Üzerine bol bol antep fıstığı serpiceksin, sonra gelsin kilolar gelsin kaloriler :D

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha aynen canım bol kalorili :D Valla seviyoruz böyle tatlıları ne yapalım. :) Ayrıca teşekkür ederim. :))

      Sil
  3. vavv ne güzel görünüyor, diyeti bozacağım sanırım bu gidişle :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, o diyet tam anlamıyla hiç olmuyor zaten :))

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Çok severim ben bu tatlıyı ki! Ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  6. Asıl adı "Hoş mu erim" tatlısıymış, zamanla değişe değişe Hoşmerim olmuş. Zamanında bir kadın, kocasına evindeki malzemelerle bir tatlı uydurmuş ve çekine çekine ikram edip, hoş mu erim diye sormuş. Böyle de bir hikayesi var. Ben pek severim, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa öyle mi haberim yok hikayesi çok güzelmiş. :) Teşekkür ederim. :))

      Sil
  7. Çok lezzetlidir şimdi ya. .ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. çok severim Balıkesir ve Çanakkale'de de çok benzer ya da aynı tatlılar var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende yeni duydum aynı isimde bu tarz bir tatlı varmış. Oda güzeldir eminim peynirli. :)

      Sil
  9. Senin staj ne zaman başlıyor sahi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftaya başlıyor. Onda da bir sürü şey çıkarmışlar yeni atananların dezavantajına olacak. Hayırlısı bakalım. Herkes seneye bu sistemi kaldırırlar tutmaz diyor. O zaman isyanlarda olurum bizde deneyip kaldırırlarsa :)

      Sil
  10. Balıkesir'in tatlısı olduğunu sanıyordum, belki benzer adla farklı tatlılardır :)) Gönenli arkadaşlarımın yurda sürekli getirmeleri üzerine yemiştim, güzeldi :)) Ellerine sağlıık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, evet Balıkesir'de de varmış. :)

      Sil
  11. Eline sağlık çok enfes görünüyor :)

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlıık süper duruyor :) Höşmerimi ilk defa Mevlana' da yemiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Konyada birçok yerde verilir bu tatlı. :)

      Sil
  13. Her daim tatlı yiyebilecek insanlardanım, hiç doymam tatlıyaa :D Tarifi hemen aldım, enfes görünüyor. Teşekkürler ve eline sağlık Red :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gözde :) aynen bende öyleyim :))

      Sil
  14. Merhaba
    Blog keşif etkinliğinden keşfettim sizi :)
    Höşmerim ve peynirli tatlılara bayılırım ben, elinize sağlık.
    Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğimle kahve yanı kitap ya da kahve yan makyaj bloguma beklerim. Ya da her ikisine de :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Muhteşem bir tatlı. Şimdi olsada yesek :) ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil