4 Şubat 2016 Perşembe

Diriliş (The Revenant) Filmi


88. Akademi Ödüllerinde 12 dalda aday gösterilen, Alejandro G. Inarritu'nun yönettiği filmde Leonardo Dicaprio, Tom Hardy oynuyor. Gerçek bir hikayeye konu olan kitaptan uyarlanmış film. 

Film 1800'lerde geçiyor. Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) hayvanları avlayıp onların kürklerini satarak geçinen bir grupta çalışıyor. Yine bir av sonrasında ormanda gezerken bir boz ayı saldırıyor. Feci şekilde yaralanıyor, birkaç kemiği kırılıyor, üstüne ayı yatıyor yani bildiğiniz eziliyor. Ayıların bu kadar korkutucu bir hayvan olacağını düşünmemiştim. Dehşetle izledim o sahneleri.

O yıllarda hepimizin bildiği gibi Kızıldereliler var. Onlarda kürkleri Fransızlara satıp at, silah alıyor karşılığında. Kızıldereliler baskın bölgede. 

Glass'i arkadaşları buluyor. Ayıdan kurtarıyorlar sarıp sarmalıyorlar falan. O bölgeden hızlıca gitmeleri gerekiyor çünkü her yerde Kızıldereli var sürekli baskın yapıyorlar, bunlar birbirleriyle karşılaşınca hep çatışma oluyor. Biraz ilerliyorlar, Glass'in kendilerini yavaşlattığını fark edince onu terk ediyorlar. 

Adam ormanda, vücudunda derin kesikler (ayı parçaladı resmen), bacağı kırık, hareket edemez halde kendi başına ortada kalıyor. Sorun şu ki birde kış. Hava buz gibi. 

Yavaş yavaş kendine geliyor, büyük mücadele vererek acı içinde kurtulmaya çalışıyor. Soğuk hava ile mi mücadele etsin, kızılderelilerden mi kaçsın, vücudundaki kesikler yüzünden vücudu çürümeye başlıyor onlarla mı ilgilensin adam her şeyi yaptı valla adama helal olsun dedim. Hiç bırakmadı savaşmayı. Tabi bir şey uğruna intikam!

Kaç yerde ufak çığlıklar attım, çok üzüldüm, bazı yerlerde çok duygulandım, strese girdim. Film çok güzeldi, sinemadan kalkmadan sinemada izlemenizi öneririm. Gerçekten kaliteli bir film. 

Kıssadan hisse öldürmeyen Allah öldürmüyor. İlahi Adalet diye bir şey var.  

Leonardo Dicaprio'nun oyunculuğu yine her zamanki gibi mükemmeldi. Bu film ile inşallah bu sefer Oscarı alır. Ben alacağını düşünüyorum. :)

Tom Hardy'den nefret edersiniz bu filmde, öyle kötü bir insan olamaz. 

Sonuç olarak bu yıla damga vuran filmlerden, kesinlikle izleyin.








27 yorum:

  1. Bu filmi çok merak ediyordum.
    Leonardo Dicaprio hayranıyım zaten en kısa sürede izlemeliyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyin mutlaka ama filmde içiniz parçalanacak Leonardo yüzünden. :(

      Sil
  2. merhaba blogunuzu etkinlikte keşfettim takibe aldım.bende bloguma beklerim.
    merininblogu.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bakıyorum hemen. :)

      Sil
  3. Teşekkürler paylaştığınız için... Seyredilesi bir film... :-)

    YanıtlaSil
  4. Bende merak ediyorum bu filmi. İzleyen arkadaşlarım çok beğendi .Bu aralar burada (Polonya'da) vizyonda. Acaba sinemaya gitsem ingilizce olarak anlar mıyım bilemedim. Öyle çok edebi ve net konuşmalar yoksa anlamayabilirim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm filmde çok konuşma sahnesi yok aslında ve genel ingilizce yani orada kendini ifade edebiliyorsan, az çok anlıyorsan filmde de anlarsın gibi. Erasmus programı ile mi gittin?

      Sil
    2. Süper o vakit. En kısa sürede izleyeceğim. Yok Erasmus değil. 1,5 yıldır Polonya'dayım.

      Sil
    3. Anladım canım :) Genelde Polonya'ya Erasmus ile gidiyorlar ya ondan sordum. :)

      Sil
  5. Merakla beklediğim filmlerden biriydi, teşekkürler canım paylaşımın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Evet bende merakla bekliyordum, beklediğime değdi :)

      Sil
  6. Leo'nun filmleri genelde çok güzel oluyor :D Bunu da çok merak ediyorum, izleyeceğim en kısa zamanda :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benimde sevdiğim bir oyuncu, kötü filmi neredeyse yok denecek kadar az :) izle mutlaka :))

      Sil
  7. Hello I'am Chris !
    I suggest you to publicize your blog by registering on the "directory international blogspot"
    The "directory" is 30 million visits, 199 Country in the World! and more than 22,000 blogs. Come join us, registration is free, we only ask that you follow our blog
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    i followed your blog, please follow back
    Best Regards
    Chris
    ++++++++++++++

    Merhaba bi'şey Chris!
    Sana "dizini uluslararası blogspot" konulu kayıt blogunuza duyurun öneririz
    "Dizin" Dünyada 30 milyon ziyaret, 199 Ülke olduğunu! ve 22.000'i aşkın bloglar. Bize katılın, kayıt ücretsizdir, sadece sen bizim blogu takip That sormak
    Ben Uluslararası Sözlük Blog kayıtlı olması düşünün A Wonderful bloga sahip. Sizin ülkemizi temsil edecek
    Aşağıdaki bağlantıyı ziyaret Ve Nasıl blog Adı Lütfen
    Blog URL
    Sizin Ülke Listesine eklenecektir Your Country İşletim Nasıl Oturum In Of Yer
    Sağ tarafta, "yeşil liste", tüm ülkeleri bulacak ve onları tıklarsanız, bu Ülke bloglar isimlerini bulacaksınız.
    Anlayışınız için registration.Thank sizi doğrulamak için bizim blog takip Emir
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    mutlu Bloglama
    Ben blogunuzu takip geri takip edin
    Saygılarımızla
    Chris
    ++++++++++++++

    YanıtlaSil
  8. Çok alakasız olacak ama bu adamın gençliğini hatırlıyorum, hangi arada yaşlandı? Biz de mi yaşlanıyoruz? :) takibe aldım sizi :) ben de bloguma beklerim :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hepimiz yaşlanıyoruz , çocukken büyüyoruz derdik ama yaşlandığımızı hiç düşünmezdik. :) teşekkürler, blogunuza bakacağım bende şimdi. Sevgiler :))

      Sil
  9. Her filmi mükemmel olduğu halde değeri bilinmeyen adam :) "Kıssadan hisse öldürmeyen Allah öldürmüyor. İlahi Adalet diye bir şey var."
    Filmi güzel yorumlamışsın emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah teşekkür ederim :) kesinlikle öyle belki bu akademi ödüllerinde değeri bilinir :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim izleyin mutlaka :)

      Sil
  11. Leonardo Dicaprio'yu da Tom Hardy'yi de çok seviyorum. Tom Hardy'ye zaten bence acımasız roller çok yakışıyor, rolünün hakkını verebiliyor o konuda yani :D Filmi çok merak ediyorum, yorumunuzu da görünce daha da sabırsızlandım. Umarım izleme fırsatı bulurum şu rahat tatil günlerimde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı insanlara kötü adam rolü cuk diye oturuyor Tom hardy de onlardan biri :) umarım canım, tatil güzel :))

      Sil
  12. Ben de merak ediyorum. Leonardo nun oyunculugunu begeniyorum.

    YanıtlaSil
  13. Leonardo Dicaprio varsa kesin izlenir zaten. Çok kaliteli bir filme benziyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı oyuncuların adı bile yetiyor bir filmin iyi olması için. Burada hem o var hemde konusu güzel :)

      Sil