10 Şubat 2016 Çarşamba

Atandım :))


Herkese merhaba :) 

Bugün 30 bin öğretmen atandı, onlardan biri de benim. Atamam Konya'ya çıktı çok şükür. Bugünü heyecanla bekliyordum, çok mutluyum. :)) 

Öğretmen atamaları yılda iki kere oluyor eylül ve şubat olmak üzere. Eylül atamasında sadece Konya'yı yazmıştım gelmemişti. Bu sefer oldu ilk tercihime yerleştim. 

Ülkemizde yaşam şartları cidden çok zor maalesef.

Üniversiteyi bitiyorsunuz ya hemen ardından zor bir sınava hazırlanmanız gerekiyor düzgün bir iş bulabilmek için ya da devlette çalışmak istemiyorum, özelde çalışırım diyorsunuz onda da komik ücretlere çalışmak zorunda kalıyorsunuz.

Ben devlette kadrolu öğretmenlik yapmak istiyordum. Bunun için KPSS'yi ve sürecini atlatmam gerekiyordu.

Geçen yıl ücretli öğretmenlik yapıyordum. Ücretli öğretmen maaşı kadrolu bir öğretmenin maaşının 1/3ü kadardı. Çoğu kişi hem maaşından hem de KPSS'ye çalışmaya engel oluyor diye istifa ediyordu ya da hiç başlamıyordu.

 Sen niye ücretli yaptın derseniz; geçen yıl daha evli değildim, evde dizi izliyordum, kitap okuyordum, akşam kursa gidiyordum vaktimi ders dışında her şeye harcıyordum yani. 

Bir gün MEB'den aradılar ücretli öğretmenlik yapmak ister misiniz diye, bende eşimi (o zaman erkek arkadaşım) aradım ne yapayım diye, oda ders çalıştığın yok bari okula git de tecrüben olsun dedi. Bende öyle kabul ettim, çalışmaya başladım. Maaşına bakmıyordum zaten ben ders anlatmayı, okulu seviyordum hemde tecrübe oluyordu.

Tabi bununla ders çalışmaya hiç vaktim kalmıyordu çünkü gündüzlerim dolmuştu akşamda doluydu. Bundan pişman değilim evde dursam yine derse bakmayacağımı biliyordum. KPSS için Genç Vizyon kursuna gittim akşamları ama sadece eğitim bilimleri derslerine giriyordum. Eğitim bilimlerinde eksiklerim vardı, derslerden verim aldım.

Mayıs ayında benim sözüm oldu. Sonra çeyiz hazırlığı diye her gün alışverişe çıkıyorduk. Bir yandan düğün, ev hazırlıkları. KPSS temmuzda oluyordu (bu yıl değişti). O zamana kadar yoğun bir şekilde geçti.

Sınavdan bahsetmem gerekirse; Genel yetenek, kültür, eğitim bilimleri ve Alan olmak üzere toplamda 3 oturumlu bir sınav. Genel yetenek, genel kültüre hiç bakamadım kendi bilgilerimle girdim. Eğitim bilimlerinde bir kaç dersi önceden okumuştum , alana da hiç bakamadım üniversite bilgilerimle girdim. Bu rahatlığı çoğu KPSS adayında göremezsiniz. Çünkü herkes bütün dersleri hatim etmiştir, kaç soru bankası bitirmiştir falan. Ben soru çözmeyi geç not bile okuyamadım çoğu dersin. Herkes şok oluyordu zaten nasıl çalışmazsın diye. Neyse sınava girdim çıktım. Bende aşırı bir pişmanlık oldu soruları görünce biraz çalışsam yüksek alabilirdim diye. 77 aldım, oda ilk atama Konya için yeterli gelmedi, neyse ki şimdi şubat atamasına oldu. 

Kısacası KPSS sürecim böyleydi. Hiç kimse benim yaptığım gibi yapmasın, oturup çalışsın sonradan pişman olmamak için. KPSS derdinden kurtulduğum için seviniyorum. Allah herkesi o dertten kurtarsın diyorum.

Umarım herkes emeğinin karşılığını alır. 

Sevgilerle :)



64 yorum:

  1. Canım hayırlı uğurlu olsun:) Emeklerinin karşılığını alması çok güzel insanın. Rabbim herkese nasip etsin:) sevgiler diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Amin inşallah, herkes nereyi istiyorsa Allah nasip etsin. :)

      Sil
  2. tebrikler! sevindim sizin adınıza kpss değilse de ben de başka bir sınava hazırlık ve heyean yaşadığımdan gayet iyi anlıyorum. Darısı tüm bekleyenlerin başına

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Üniversite kazanmak kolaymış meğer asıl bitirdikten sonrası meseleymiş. Allah herkesin yardımcısı olsun, o kadar emek verip okunuyor herkes karşılığını alsın inşallah. :)

      Sil
  3. Bende merak ediyordum geçen yazında bahsetmiştin ya. Hayırlı olsun. Gözün aydın Red :) Mutlu ol inşallah. Çok da güzel bir yere çıkmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) Allah herkesin gönlüne göre versin :)

      Sil
  4. Tebrikler :)) Çok sevindim sizin adınıza Rabbim hakkınızda hayırlısı ne ise onu nasip etsin İNŞALLAH :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) âmin inşallah hepimiz için öyle olur :))

      Sil
  5. Yaa çok sevindim ne güzel bir haber hayırlı olsun :))

    YanıtlaSil
  6. Canım benim görünce nasıl mutlu oldum senin adına :) Kısmetin er ya da geç olmuş desene. Teyzem de eşide öğretmen artık onlar da denedikten sonra bıktılar çünkü olmuyor.

    Hele senin gibi onlar da evlilik telaşına düşünce çok zor oldu. Neyse ki şimdi okul müdürü olarak başladı. Ücretli yaptığın dönem geçinme sıkıntısı yaşıyosun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gözde :) evet zor bir süreç, Allah herkesin yardımcısı olsun. Ücretliyken aldığın maaşla geçinmek imkansız ben alışveriş yapıyordum ona yine annem harçlığımı veriyordu :))

      Sil
  7. Hayırlı olsun, darısı diğer tüm bekleyenlerin.

    Keşif etkinliği ile geldim, takibe alıyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim âmin :) bende blogunuza bakıyorum :))

      Sil
  8. Tebrik ederim, hayırlı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sağ olun :)

      Sil
  9. Canım çok çok sevindim. Kardeşimde öğretmen o da atanır inşallah. E ilk maaşınla ne alacaksın:/ püf klasik espri.:)) tebrik ederim tekrar. Öğrencilerin çok şanslı eminim. Sakın işe başlayınca buraları ihmal etme. Gelişmeleri de paylaş. Öpüyorum canımmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım :)) inşallah kardeşinde atanır dualarım onunla :) yemek + hediye benimde klasik :D blogumu ihmal etmemeye çalışacağım. Bende öpüyorum sevgiler :)

      Sil
  10. Harika bir haber! :-) Tebrikler, çok sevindim okuyunca... Başarılar dilerim size yeni okulunuzda... Çok mutlu oldum :-) Her şey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Allah herkesin gönlüne göre versin :))

      Sil
  11. Hayırlı olsun çok sevindim senin adına:) umarim mutlu bir çalışma hayatın olur...

    YanıtlaSil
  12. Hayırlı olsun, umuyorum tüm atama bekleyenler de aynı mutlulukla son bulur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Allah herkese nasip etsin inşallah :)

      Sil
  13. Çok sevindim gerçekten, hayırlı olsun.. Allah kimsenin emeklerini boşa çıkarmasın inşallah :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Âmin inşallah :)

      Sil
  14. Nasıl sevindim anlatamam. O süreçleri iyi bilirim. Hem de güzel bir şehir olmuş. Hayırlı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Konya memleketim, üniversite okumaya da dışarı çıkmadım hep Konya'daydım o yüzden Konya olmasını çok istiyordum çok şükür oldu. Allah herkese nasip etsin atanmayı :)

      Sil
  15. gözün aydın, hayırlı olsun ki!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım :))

      Sil
  16. Hayırlı olsun Allah emeklerini boşa çıkarmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım âmin inşallah :)

      Sil
  17. Ben de çarşamba günü ankaradaki o atama yapılan şura salonunda görevli öğretmendim. Ben 16 yıllık bir öğretmenim ama orada atananların sevincini ve heyecanını görünce kendimi tutamayıp ağladım. Size öğretmenlik hayatınızda başarılar dilerim sayın meslektaşım. Hayırlı olsun yeni yeriniz. blog keşif etkinliğinden geliyorum. Takibe aldım sizi. Bana da takibe beklerim.,

    www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hocam. Bende sevinçten ağladım. Atama isteyen herkese Allah nasip etsin inşallah. Blogunuza bakacağım hemen sevgiler :)

      Sil
  18. Hayırlı olsuun, çok sevindim senin adına. Ben de İngilizce öğretmeni olmak istiyordum, benim için ne kadar umut verici olduğunu bilemezsin. :) Atama yıllarca sürüyor falan diyorlar bana gözüm korktu öyle olunca. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım İngilizce branşı en çok açık olan branşlardan biri ve yakın zamanda bitecek gibi değil. Kaldı ki yabancı dilin özellikle İngilizcenin önemi gittikçe artıyor. O açıdan sıkıntı olacağını sanmam, öğretmenlik hayalin ise denemeni isterim :) çok teşekkür ederim ayrıca :))

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim öğretmenim ^-^ Tekrar tebrik ederim :)

      Sil
  19. Atanmanıza sevindim. Gözünüz aydın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sağolun :))

      Sil
  20. çok sevindim atanmana. bu arada blog keşif etkinliğinden geliyorum banada beklerim:P:p havantopu.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Blogunuza bakacağım :)

      Sil
  21. Hayırlı uğurlu olsun :)
    Sizi bloğuma bekliyorum sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, uğrayacağım :)

      Sil
  22. Salam.Gözünüz aydın. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun, Azerbaycan'a selamlar :))

      Sil
  23. Cok sevindim gözün aydin ucretli ogretmenlere cok üzülüyorum haklarını almıyorlar malesef umarım herkes atanir birgun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İnşallah canım Allah herkese nasip etsin. :)

      Sil
  24. Ben de Konya'dan mezun oldum. 1. Dönem ücretli öğretmenlik yaptım, para için yapılmıyor zaten. Tecrübe olsun ve şu kazanamama bunalımını atlatayım diye başlıyorsun. Vee aynı şekilde bu Şubat atamasinda atandım :) Hayırlı olsun canım ❤ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi hayırlı olsun canım, çok sevindim. :) Branşın ne? Umarım herkes atanır da bu dertten kurtulur.

      Sil
  25. Hayırlı uğurlu olsun inşallah. Ben de zamanında bir süre beklemiştim atanmayaı. Anlıyorum o yüzden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Evet sıkıntılı bir süreç. Atanmayı isteyen herkes atanır inşallah. :)

      Sil
  26. Haftanın bloğuna ziyarete geldim ;)
    Senin Red Head olduğunu yazılardan anladım ;D şu an ben de Red Head'im aslında saçlarım header'ındaki gibi ;) Birazcık daha koyusu sadece :) Kırmızıyı hep sevdim! Seni de seveceğime eminim :)
    Hem haftanın bloğu olduğun için, hem evliliğin için ;) hem de KPSS için tebrikler! Şimdi seni başka bir süreç bekliyor! Hakkında hayırlısı, güzeli olsun! Tercihine yerleşmen çok güzel :)
    Senden daha tatlı öğrencilerin, 'keşke daha önce tanısaydım' diyeceğin meslektaşların, mesleğini çok keyifli icra edeceğin yılların olsun!
    Sevgiler, öpücükler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. :)) İnşallah utandım ama şimdi. :D İyi niyetleriniz kalbinizin iyiliğini gösteriyor. Umarım sizin içinde herşey güzel olur. Sevgiler, bende öpüyorum. :-*

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim :))))
      Tanıştığımıza sevindim! Kırmızı candır ;) Sevgiler

      Sil
  27. Hayırlı olsun , her şey gönlünüzce olsun :)

    YanıtlaSil
  28. Sizin adınıza çok sevindim.Hoşgeldiniz Konya'ya (bu arada bende Konya'da yaşıyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım bende Konyalıyım. Memleketimden hiç ayrılmadım inşallah bundan sonra da ayrılmam. :)

      Sil
  29. Hayırlı olsun canım benim de eşim bu yıl atandı.Şimdi Adıyaman'dayız.Şubat atamaları son zamanlarda olmaya başladı.Hatta bu yıl bile kesin şubat ataması olur gözüyle bakmadığımız için ilk tercihlerde gidelim biz dedik :) Benimki de hiç çalışmayanlardan :) Eline bu konuyla ilgili bir kitap aldığını görmedim :D Bir anda olunca da çok sevindik.Ama bu konuda hakkını da yememek lazım alan çok önemli alanın iyiyse atanma şansın yüksek oluyor.Eşim dershane öğretmeni olduğu için alanı iyiydi onun ordan yırttık bizde :) Hayılır uğurlu olsun başarılar dilerim.Bu arada okurken farkedemedim branşın nedir :) Bizimki kimya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Size de hayırlı olsun canım. Benim branşım biyoloji. Evet alanımız iyiyse çalışmadan bile atanabiliyoruz aslında. Eşim sadece Konya'yı yazmamı istediği için geçen Eylülde başka bir yeri yazmadım zaten yazsaydım da büyük ihtimalle Doğu olurdu o yüzden beklemek istedim. Şubatı beklemek biraz riskli çünkü kesin olan bir atama değil. Ama puanı iyi olanlarda Şubatta avantajlı nokta atışı gibi yer seçebiliyorlar. :)

      Sil