28 Ocak 2016 Perşembe

Tiramisu pralin


Bu tadı tiramisu sevenler çok sevecek çünkü tiramisu tadına çok benziyor. İçine giren malzemelerde aşağı yukarı benziyor. Ben severek yapıyorum, denemenizi tavsiye ederim.


Malzemeler;

18 adet kedidili bisküvi
200 gr labne peyniri
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya
Portakal kabuğu rendesi
2 tatlı kaşığı kahve
1/2 çay bardağı sıcak su
Kakao

Yapılışı;

Kedidili bisküvileri rondoda çekin sonra onu bir kaba alın. Sıcak su içinde kahveyi çözdürün. Ilıyınca onu kedidilinin üzerine dökün ve karıştırın. O kabı buzdolabına kaldırın.

Başka bir kaba labne peynirini, pudra şekerini, vanilyayı koyun. Bunu mikserle çırpın. Portakal kabuğu rendesini üzerine ekleyin ve bir kaşık ile karıştırın. 

Dolaptan kedidili olan karışımı, peynirli olan karışıma ekleyin ve ikisini karıştırın. Onlardan ceviz büyüklüğünde parçalar alın ve elinizle şekillendirin. Küçük toplar elde edin sonra o topları kakaoya bulayın. Dolapta 2-3 saat dinlendirin sonra afiyetle tüketin. :)

Kahve olarak granül kahve, nescafe kullanabilirsiniz. Portakal kabuğu yerine limon kabuğu da olur ya da hiç eklemeyebilirsiniz. Ben portakal kabuğunu tiramisuda çok yakıştırıyorum buna da ekliyorum o yüzden.

Ölçüleri artırarak ya da azaltarak istediğiniz kadar sayıda top çıkarabilirsiniz. Bu ölçülere göre 18-20 adet çıkıyor.








Sevgiyle kalın...

10 yorum:

  1. elinize sağlık çok şirin gözküyorlar :)

    YanıtlaSil
  2. güzel görünüyor read...deneyeceğim mutlaka. eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin, teşekkürler :)

      Sil
  3. Ellerinize sağlık, hem çok kolay bir tarif hem çok güzel gözüküyorlar :-)
    Yeni evli biri için böyle tarifler hazine, mutlaka deneyeceğim, not aldım bile :-)
    Takipteyim sizi :-)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kolay bir tarif 10dkda çok lezzetli bir tat çıkıyor ortaya :) bende yeni evliyim yaptığım tatlıları ekleyeceğim zamanla :) teşekkürler

      Sil
  4. Ben tiramisu severim.Denemek isterim eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, inşallah beğenirsiniz :)

      Sil
  5. Çok güzel görünüyorlar! :)) Tiramisuya bayılırım, bunları da seveceğime kadar verdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Tiramisu tadına alışık isen bunu da seversin eminim :)

      Sil