10 Ocak 2016 Pazar

The Shannara Chronicles dizi incelemesi


Merhabalar, bugün size Ocak ayında başlayan, kitaptan uyarlama olan bir diziden bahsetmek istiyorum.

Terry Brooks'un bu seri ile ilgili baya bir kitabı var. Ben kitapları okumadım, ilk bu dizi ile hikayeyi öğrenmiş oldum. Fantastik/Bilim kurgu dalında bir dizi. MTV'de yayınlanıyor.




Ana karakterlerimiz resimdeki bu üçlü. Soldaki Elf aynı zamanda bir prenses. Ortadaki yarı Elf ve Shannara'nın soyundan geliyor. Sağdaki ise bir insan ve yağmacı.

Konusundan bahsetmem gerekirse;

Ellcyres adında bir ağaç var. Bu ağaç canlı kaldığı sürece dünya iblislerden uzak, iyiliğin hakim olduğu, yaşanabilir bir yer oluyor.

Eğer ağaç ölmeye başlarsa dünyada kötülük ortaya çıkıyor. Ağaçtan düşen bir yaprak bir iblisin dünyaya geldiği anlamına geliyor.

Ağaç için her yıl seçilen özel koruyucular var. Bir yarışma yapılıyor ve kazanan 7 kişi onun koruyucusu oluyor. Bu koruyuculardan biri de prenses Amberle oluyor. 

Amberle ağaca dokununca ağaç onunla bir görü paylaşıyor. Serüvenleri böylece başlamış oluyor. Resimdeki üçlü bir şekilde karşılaşıyorlar ve kaderlerinde birlikte mücadele etmeleri gerektiği yazıyor.

İblislere karşı dünyayı kurtarmaya çalışan Elfler, Druidler, insanlar var. Ayrıca dizide Troller falan var. Bu isimlere çok uzak değiliz birçok yazardan. Hatta bu yüzden bu seriye başka serilerden esinlenmiş diyorlar (LOTR örneğin). Ben katılmıyorum. 

Dizinin 4 bölümü yayınlandı şu ana kadar. Boş zamanları gidermek için izlenebilir hani izleyecek hiç bir şey kalmadıysa ama dizi izlemek istiyorum diyorsanız tavsiye ederim.











2 yorum:

  1. Kitapları okunmak için beklediğinden diziye başlayamadım ve kahroluyorum. Austin Butler'ı çok sevdiğim halde izleyememek acı verici gerçekten. Kitapları bir an önce okuyup diziye geçmek istiyorum ama okunacak o kadar çok kitap var ki -_- Neyse en azından dizi bölümleri birikir, öyle izlemek daha çok hoşuma gidiyor hem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle birikmiş bölümler ile izlemeyi seviyorum ama bazen dayanamıyorum hemen izleyiveriyorum :) bir yerden başlamak lazım. Benimde okumam gereken çok fazla kitap var ya bu ara yoğunluktan okuyamıyorum. Ebook olarak telden harry potter okuyorum. Arada özlüyorum harry i o yüzden okuyorum

      Sil