15 Ocak 2016 Cuma

The Big Short (Büyük Açık) Filmi

Bugün sinemaya gittik. Eşim bu filmi merak ediyordu konusundan ötürü. Bende filmde 3 sevdiğim oyuncu var diye izlemek istiyordum. Hemen onlardan bahsedeyim. Christian Bale, Brad Pitt, Ryan Gosling. Böyle bir kadro varken filmin izlenmeme ihtimali var mı ki. Filmde bir yıldız daha vardı Steve Carell adında. Karakteri çok iyiydi, filmde diğerlerini gölgede bıraktı bence.





Neyse filmin konusuna geleyim. Film 2008 yılında meydana gelen Mortgage krizini konu almış. Bu 4 kişi sektörde balon olduğunu ve ekonominin çökeceğini çok önceden görüyor ve bunu kara dönüştürmeye çalışıyorlar. Cesur oynuyorlar ya herşeylerini kaybedecekler ya da milyar dolarlar kazanacaklar. 


Bankacılık, finans, ekonomiyle ilgili fazla bir bilgim yok ama yine de filmi anladım ve beğendim. 2008'deki Mortgage krizini de bilmiyordum o zaman dikkatimi çekmemişti bu film ile onu da öğrenmiş oldum. 


Yalnız biraz korktum çünkü filmde anlatılanlar Türkiye'de olanlara benziyor. Evlerin yıllara göre fiyatlarının niye katlanarak arttığını, bankaların kredi ayağı ile neler yaptıklarını hiçbirimiz bilmiyoruz. İnşallah başımıza bir şey gelmez.


Bu filmi sinemada izlemeye gerek yok belki ama evde mutlaka izleyin. Kendinize bir şeyler kattığını hissedeceksiniz. Kısacası boş bir film değil. 


Filmden bazı kareler;








Bir sonraki postta görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder