31 Ocak 2016 Pazar

Günün yazısı | 31 Ocak

Merhaba nasılsınız? Beni sorarsanız iyiyim. :) Son günlerde neler yaptığımdan ve neyi heyecanla beklediğimden bahsetmek istiyorum.

Benim liseden beri kardeşim gibi gördüğüm arkadaşım Ceyda Konya'ya taşınıyor hemde bizim sitemize. Bursa'ya gelin gitmişti şimdi Konya'ya dönüyorlar eşi ile o yüzden çok mutluyum. :) Dün annesi Oya Teyze buradaydı bende 5 dakikalığına yanına gittim. Onun dışında evdeydim. 


Akşam düğüne gittik. Konya'nın geleneksel düğününden değildi. Aç kaldık çünkü servis çok yavaştı. 2 saat durduk kalktık. Kalktığımızda ana yemek daha gelmemişti. Eve gelince yemeğimizi yedik. 

Konya'da düğün yemeği farklıdır. Sırasıyla yoğurt çorbası, bamya çorbası, etli pilav, irmik helvası, zerde verilir. Bunlardan bazıları ikişer üçer kere gelir artık ne kadar isterseniz. Düğüne gitmeyi sevmeseniz bile pilavı için gidersiniz. Çok doyurucudur. Yemekler ortaya konur siz çatal kaşıkla alırsınız yani size özel tabak, servis yoktur.

Yakın zamanda bir düğüne gidersem fotoğraflayıp koyarım bloguma. Benim düğünümde de Konya pilavı vardı. Ben yöresel yemekleri, kültürleri çok severim. Konya'yı da o konuda başarılı buluyorum. 


Bugün de eşimle kahvaltıya Hazbahçeye gittik. Biraz benim zorumla oldu. Çünkü orada yer sofraları olan özel odalar var. O odalardan birinde kahvaltı yapmak istedim ama maalesef doluymuş, rezervasyon yaptırmak gerekiyormuş. Bizde masaların olduğu salona geçtik. Konfor olarak rahatsızdı sevmedik ama yiyecekleri görünce unuttuk ve güzelce kahvaltımızı yaptık. :)

Neyse asıl konuya geleyim neyi heyecanla bekliyorum? 

Tabi ki şubat öğretmen atamalarını. İnşallah bu atamada bende atanacağım. Geçen yıl KPSS'ye hazırlandım. Tam hazırlandım denemez çünkü ücretli öğretmenlik yaptım, kursa gittim, sözüm oldu, çeyiz hazırlığı derken yoğunluktan hiç çalışamadım. Özellikle mayıstan sonra neredeyse her gün çeyiz için alışverişe çıkıyorduk neyse sınav geldi. 77 aldım.

Geçen atamada Konya dışında bir yeri yazmadım, onlarda gelmedi. Şubat'a kaldım. Bunda da branşıma düşündüğümden az kontenjan vermişler. Öğretmen iseniz anlarsınız birkaç branş (din kültürü, ingilizce, sınıf) dışında bol keseden kontenjan verilen bir bölüm yok zaten.

Salı günü tercihler başlayacak hangi şehire ne kadar kontenjan vermişler göreceğiz. Umarım Doğu ağırlıklı bir atama olmaz. Bu açıdan endişeliyim biraz.


Sonunda Madame Antoine dizisine başladım. Bununla ilgili bir inceleme yazısı yazacağım.

Şimdi akşam yemeğini hazırlamam lazım, ben kaçtım. :)


16 yorum:

  1. Madam Antonie'ye hala başlamadım. Herkes çok methetti ama bakacağım mutlaka :)
    İnşallah atanırsınız gerçekten insan ister istemez stres oluyor. Allah yardımcınız olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah hepimizin yardımcısı olsun :)

      Sil
  2. Of o kahvaltı sofrasına bayıldım. Afiyet olsun. Blogunu takipteyim. Ben de seni bloguma beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bakıyorum hemen bloguna :)

      Sil
  3. Umarım aranırsın bir an önce. Bu bekleyiş çok sıkıcıdır bilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah ya çok zor atama durumları. Umarım herkes istediği yerlere gelebilir.

      Sil
  4. kahvaltıı beni çağırıyorrr :) Çok güzel görünüyor afiyet olsunn ;)

    YanıtlaSil
  5. Kahvaltı on numara duruyor afiyet olmuştur inşallah,umarım hayırlısıyla gönlünden geçen yere atanırsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Atama bekleyen herkes atanır inşallah. :)

      Sil
  6. Konya düğünlerine gidesim geldi anlatınca :) Bizim burada böyle düğünler yok. Ama Balıkesir'de bir düğüne katılmıştık orda bayağı güzel yemekli vermişlerdi. İsimlerini hatırlayamasam da karnım dolu ayrılmıştık heheh

    İnşallah gönlünden geçen bir yere atanırsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim inşallah :) Konya'ya hafta sonu gelirsen mutlaka bir düğüne denk gelirsin, tanımadığın insanların düğün yemeklerine katılabilirsin. Hatta eskiden kaşık taşırlarmış yanlarında geçerken bir pilav gördüler mi katılmak için. Büyüklerimiz söylerdi böyle. :)

      Sil
  7. Kahvaltı enfes görünüyor gerçekten ^.^ Branşınızı merak ettim ve umarım istediğiniz yere atabilirsiniz, hayırlısı olur inşallah :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Branşım Biyoloji. İnşallah bende onu istiyorum bakalım :)

      Sil
  8. ne güzel düğünlerde yöresel yemeklere yer erilmesi bilmiyordum bunu ,İstanbul çok karışık kimin yöresine uysunlar hala pasta limonata, yada tavuk pilav ordövr tabağı işte. Ataman konusunda inşallah dileklerin gerçek olur, büyük bir sorun o kadar oku et bir de kpss para ver kursa git sonra bekle dur. şansın bol olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) evet Konya'mız öyle geleneklerine bağlı. Resimdeki gibi düğünler çok ender. Âmin inşallah tercihlerimi yaptım, bugün onaylatmaya gideceğim. Hayırlısıyla çıksın :)

      Sil