6 Ocak 2016 Çarşamba

Anime İncelemesi | Akatsuki No Yona

Anime nedir derseniz Japon çizgi filmleridir. Animeler, mangalardan (Japon çizgi romanları) uyarlanıyor. Daha önce hiç anime izlemediyseniz bir an önce başlayın derim, çok şey kaçırıyorsunuz. 

Bana göre dizi, filmlerden daha güzel. İzlerken keyif aldığım, hüzünlenip ağladığım, heyecanla yeni bölümünü beklediğim animelerin sayısı hiç de azımsanacak gibi değil.



İlk önce neden bu animeden başladığımı söyleyeyim. Baş karakter Yona'yı kendime benzetiyorum fazla detaya girmeden geçiyorum. :)





Yona Kouka Krallığının tek prensesidir. Nazik babası onu son derece şımarık büyütmüştür. Kızında tek derdi kızıl saçlarıdır. Bu kızımız aynı zamanda kendi kuzeni olan Soo won'a (sarışın olan) aşıktır. Ayrıca bir koruması vardır Hak adında (esmer olan).




Bu üçü küçüklükten beri arkadaşlardır aynı zamanda. Yona Soo won'a aşık ve Hak'a sinir oluyor. Hak Yona'ya aşık ama prenses diye kendini ona yakıştırmıyor (kendini eziyor maalesef).



Yona 16 yaşına geldiğinde büyük bir doğum günü partisi yapıyorlar. Yona'da kuzeni geleceği için çok heyecanlı. Evlenme hayalleri kuruyor. Doğum günü kutlaması oluyor. Kuzeni kızımıza süslü bir tarak toka hediye ediyor. 

Gece Yona babası ile konuşmaya gidiyor. Ama oraya gittiğinde görüyor ki kuzeni Soo Won babasını öldürüyor. Üstüne kızı öldürmeleri içinde emir veriyor. Kızın neyse ki bir Hak'ı var. Ortaya çıkıp kızı kurtarıp kaçırıyor.

Anlayacağınız kuzeni tam bir pislik çıktı. Yona olayın şokunu atamıyor birkaç gün sürekli ağlamaklı falan. Bu arada Hak da onlar için gizlenecek yer arıyor çünkü askerler peşinde. 

İlerleyen günlerde bir kahinle karşılaşıyorlar. Onunla konuşuyorlar. Bir bakıyorlar ki kız tahtın asıl sahibi. İçinde gerçek kralların gücü var (4 ejderhanında sahibi aynı zamanda).

Kahinin yardımcısı bunlara katılıyor ve artık hedefleri belli. O 4 ejderhayı bulmak ve krallığı geri almak.







4 ejderhaya bakar mısınız ne kadar tatlılar. <3



 Böyle bir grup oluyorlar :) 


Daha fazla detaya girmiyorum devamı animede.

Anime final yaptı bu arada. 2.sezonu inşallah çıkar. Öyle ümit ediyorum :) İzlemenizi tavsiye ederim.

Her hafta 1-2 anime incelemesi yapayım diyorum. İzlediğim, sevdiğim animeleri keyifle önereyim.

Bir sonraki postta görüşmek üzere...







2 yorum:

  1. Yorumu okuyup hemen başladım! Güzele benziyor şimdi 2. bölüme başlıyorum! Ay kız ihanet edilince bile Soo-woon diye bağırıyor ya sinir oldum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya kıza bende başta sinir oluyordum Hak varken gözü Soowondaydı. Neyse ki sonra güzel gelişmeler oluyor :)

      Sil